Mexiko    Villahermosa, Palenque

[ Homepage ]  [ English version ]  [ LowRes - Menší Fotky ]

Villahermosa - Museo La Venta

10.2. Ve Villahermose jsme o 1,5 hod dříve (nová dálnice?). Je tam jako v prádelně. Jdeme na snídani naproti nádraží a pak pěšky do centra. Hotely jsou hodně obsazené. Nakonec se rozhodujeme udělat vyjímku a dopřát si trochu luxusu. Bereme pokoj s air-condition, TV, sprchou, ručníky, mýdlem, pitnou vodou na chodbě, prostě luxus (koupelna v mramoru!!). Tady se konečně můžeme dát trochu "dohromady" a zcivilizovat. Po týdnu pod stanem a skoro bez hygieny to bylo třeba. Jdeme do Parque de La Venta, kde jsou v krásném tropickém prostředí umístěny slavné sochy hlav Olmécké kultury.

Památky Olmecké kultury jsou docela pěkně "rozházeny" po pravém pralese uprostřed města. Ten les byl snad ještě zajímavější než těch pár "hlav".

Celé okolí parku je moc pěkné a Villahermosa působí dojmem bohatého města. V parku je ještě malé ZOO a botanická zahrada. Jsme poprvé po 8mi dnech pobytu v Mexiku pořádně v nějakém městě a scháníme se po Internetu. Jak na potvoru v celém státě "spadnul server" a z Internetu nich nebylo. Jeden z milých zážitků bylo pití Jugo de Naranja, šťávy z vytlačených pomerančů, 0,5l za 7p, konečně něco relativně levného. Večer s Vencou jdeme koupit lístky do Palenque a dáváme gyros tacos.

Palenque

12.2. Neradi opouštíme luxusní hotílek a v 8:10 jedeme busem směr Palenque. Kolem je vidět šťavnatá džungle, úplně jiný obrázek než který jsme doposud viděli. Za 2 hod jsme v Palenque a hned bereme collectivo (minibus) směr Ruinas a vysedáme v campu Maya Bell cca 200m před museem. Kemp je to sympatický, uprostřed pralesa, s restaurací, sprchama a cestovkou. Trochu překvapuje velké množství "květinových dětí". Připadáme si tady jako na Woodstocku. Rychle stavíme stan a vyrážíme na ruiny.

Máme štěstí, je neděle, a tím pádem vstup do všech památek Mexika je zadarmo! Díky tomu můžeme vejít do areálu "dolním východem" a postupně stoupat pralesem kolem vodních kaskád a obrovských stromů k prvním ruinám mayských budov postavených v letech 600-800 n.l. Celé místo Palenque (pravý mayský název města se nedochoval) se rozprostírá na úbočí kopců a odkrytá je pouze cca 1/3 všech budov, paláců a pyramid!!

Sami jsme podnikli výpad do pralesa a "objevili" zarostlý zbytek paláce. Zrenovované stavby jsou úchvatné, obrovský hlavní palác s rozhlednama a několik pyramid s chrámy na vrcholu. Na pyramidy se dá vylézt po docela strmých schodech.

K večeru ještě navštěvujeme museum. Dáváme večeři v restauraci v kempu + pivko.

[ Pokračování - Agua Azul, Puerto Angel ]

MEXIKO 2001 report:    [ Nevado de Colima ]  [ Tequila ]  [ Pico de Orizaba ]  [ Villahermosa, Palenque ]  [ Agua Azul, Puerto Angel ]  [ Monte Alban, Teotihuacan