Mexiko    Pico de Orizaba

[ Homepage ]  [ English version ]  [ LowRes - Menší Fotky ]

9.2. Budíček 3:30 ráno. Vyrážíme ve 4 hod. Je tepleji než včera a je slabý opar. I tak měsíc svítí dostatečně abychom nepoužívali čelovky. Trasu už známe, takže se jde docela dobře a jistě. Úsek s ledopády jsme zdolali bez problémů. Východ slunce nás zastihuje v "campo" 4900m na hraně zlomu. Nahoře je už šílená zima na prsty u nohou a rukou. Před náma je vidět na ledovci dvě skupinky lidí. První byly japonky s průvodci, druhá dva američani a čech Vláďa! Docela náhoda, když v polovině ledovce na nejvyšší hoře Mexika někdo na vás začne s češtinou. Vytvořili jsme trojčlenné družstvo a tím zmátli pozorovatele dole na chatě. Výstup byl docela makačka, zvlášť svah byl velmi strmý a místy dost zaledněný. Připadal jsem si jako moucha na okně. V 10.30 přicházíme na hranu vrcholového kráteru. Je to solidní "díra", ani nejde vidět na dno. Samotný nejvyšší bod byl ještě docela kus po hraně kráteru. Jedno zledovatělé místo bylo zvlášť nepříjemné. V 10:50 stojíme na nejvyšší sopce severní Ameriky a zároveň třetí nejvyšší hoře vůbec (po Denali a Mt.Logan). Děláme vrcholové foto u hromady "harampádí" na vrcholu. Viditelnost je dobrá, vidíme Popo,Ixtu a Malinche. Jenom ta zima ...

Výstup na vrchol (5700m)

Východ slunce v 6 hod ráno ve výšce 4900m.

Pohled na vrcholový ledovec Orizaby.

Vrchol Sarcofago 5080m s měsícem v pozadí.

Ledový svah během výstupu, žádná sranda !

Výhled z ledovce do okolí.

Na hraně kráteru.

Kráter Orizaby

Nejvyšší bod je bez sněhu a se zbytky železných křížů.

Vrcholovka.

Měl jsem dost obavy ze sestupu, ale nakonec to nebylo až tak hrozné. Na některých místech byl už sníh od slunce uvolněný a mačky trochu ujížděly na strmém svahu. Poslední metry na ledovci byly ve znamení hrozného vedra. Na chatě jsme ve 14 hod. Po chvilce odpočinku a hltu slivovice na oslavu jedeme objednaným jeepem dolů do Tlachichucy. U "dědouše" jsme se ještě osprchovali. Byl to srandista, moc se mu líbily naše holky.

Bereme bus do do Puebly a hned noční spoj do Villahermosy (á 339p/os). Tím končí první "sportovní" týden naší výpravy do Mexika a začínají památky a relaxace...

[ Pokračování - Villahermosa, Palenque ]

MEXIKO 2001 report:    [ Nevado de Colima ]  [ Tequila ]  [ Pico de Orizaba ]  [ Villahermosa, Palenque ]  [ Agua Azul, Puerto Angel ]  [ Monte Alban, Teotihuacan