Mexiko    Monte Alban, Teotihuacan

[ Homepage ]  [ English version ]  [ LowRes - Menší Fotky ]

Monte Alban

15.2. Bus jel 9 hod přes Salinu Cruz. Noc nic moc, dost to házelo. Autobusák v Oaxace vyloženě nestíhá, spousta lidí, všude fronty. Kupujeme lístek do Mexica Norte (234p) a necháváme bágly v úschovně (5p/den/kus). Jdeme pěšky do centra a bereme Autobus Turistico na archeologické naleziště Monte Alban cca 10 km za městem na kopci.

Je to velký areál několika chrámů/pyramid s pěkným výhledem do okolí. Je ale šílené vedro. Na prohlídku jsou pouze 2 hodiny (lístek na bus je včetně zpátečního lístku).

Po poledni jsme zpátky ve městě. Vedro začíná být nesnesitelné. S radostí se ukrýváme v internetové kavárně a čteme co je nového doma. V Oaxace byl nejlevnější Internet, někde i 8p/hod. Vegetíme na Zocalu(hlavní náměstí) ve stínu stromů. Staré centrum Oaxacy je chráněno UNESCEm a je tu spousta starých koloniálních domů. Jdeme na blízký kopec s planetáriem odkud byl fantastický výhled na celé město a okolní hory.

Teotihuacan

16.2. Další noc v autobuse. Už je to úmorné. Bus z Oaxacy jel do Mexico City jenom 7 hodin a tak jsme na starém známém autobusáku Mexico Norte už ve 3 hod ráno. Trochu jsme pospali na sedačkách a dali bágly do úschovy. V 7:15 vyrážíme busem do Teotihuacanu (21p, jezdí co 15 minut). Jdeme se podívat na významné archeologické maleziště aztécké kultury + největší pyramidy mimo Gizu v Egyptě. V areálu jsme krátce po otevírací 8 hod (vstup 30p). Nikde ani noha, docela i chladno, paráda.

Lezeme na "Pyramidu Slunce" odkud je krásný výhled na ruiny celého města. Pyramidy trochu zklamaly. Všude na pyramidách je hodně betonu = ne moc původní. Vypadá to, jakoby všechno postavili nedávno znova a nedali si moc práce aby to působilo původním dojmem.

Nejzajímavější byly návštěvy "katakomb"a jednoho paláce se snad původními freskami. Taky byl zajímavý chrám Quetzacoatla - jakéhosi jejich boha připomínajícího draka.

V Teotihuacanu byly snad nejhezčí stánky se suvenýry a ceny se zdály taky skoro nejnižší.

Zpáteční bus nás zavezl úplně jinde než říkali řidiči. Museli jsme metrem s jedním přestupem. Bereme bágly z úschovy (20p/den/kus) a metrem jedeme na letiště. Tam následuje očista a přeměna ze špinavých čundráků do pomačkaných ale přece jenom čistých cestovatelů. A pak už skok přes velkou louži do Londýna a do Prahy.

- K O N E C -

[ Zpět na Homepage ]    [ Na začátek reportu Mexiko 2001 ]

MEXIKO 2001 report:    [ Nevado de Colima ]  [ Tequila ]  [ Pico de Orizaba ]  [ Villahermosa, Palenque ]  [ Agua Azul, Puerto Angel ]  [ Monte Alban, Teotihuacan