Grossglockner     6-9.9.2001

[ Hlavní stránka ] [ Homepage ]

Jako rozlučka z letní sezónou měl být prodloužený víkend v Alpách. Konkrétně jsme si koupili zájezd z CK Adventura "Grossglockner". Nejsem vůbec příznivcem masových akcí a radši dávám přednost nezávislému cestování (viz. můj sajt), hlavně když se jede mimo Evropu. Tady zvítězilo pohodlí (doprava, vybavení na ledovec, zajištění chaty, natahání fixů v těžších místech, atd.) a trochu paradoxně neznalost Alp (byl jsem dříve v Tibetu a Andách, než v Alpách!!). Teď se ale "alpský deficit" pomalu ale jistě dohání (předtím Raxalpen a Silvretta).

Vyrazili jsme ve čtvrtek večer z obvyklého místa u Motokovu na Pankráci. Cesta byla docela zajímavá. Bylo nám přiděleno zadní pětisedadlo, kde bylo docela málo místa. Abychom usnuli, tak jsme se snažili "umrtnit" fernetem a slivovicí ... a vyšlo to ... možná až moc.

Jsme banda čtyř (Já, Dan, Petra a Blanka) + 38 dalších. S Danem jsme byli minulý rok v Etiopii a na Kilimanžáru, tak jsme vzpomínali. Petra byla zase s Blankou v červnu na Dachsteinu, tak taky vzpomínaly. Sousedi se neupejpali a vytahovali flašky. Nálada "na zádi" byla veselá ...

Ráno jsme zastavili na odpočívadle se převléct. Počasí nic moc. Už včera byl v novinách článeček "První sníh v Alpách", a opravdu vrcholky okolních hor byly pěkně "pocukrované". Ještě minulý týden jsme se škvařili ve 30 stupňových vedrech a teď najednou taková kosa. Vyjeli jsme na parkoviště .... do výšky 1912m. Tam se všem rozdaly mačky, cepín, úvazek, karabina a helma.

Po 11 hod vyrážíme. Cesta k chatě Studlehutte je do dobrém velkém chodníku. Od parkoviště se nejdříve přejde řeka a pak se prochází krásným modřínovým hájkem a dřevěným kostelíkem. Počasí se spíše zhoršuje, sněžné mraky se honí nad hlavou...

Po krátkém stoupání jsme u chaty xy. Pokračujeme dále po chodníku prakticky "do mraků". Kolem jsou vidět nákladní lanovky na chaty Studlhutte a Erzhog-Johann Hutte. Jak nabíráme výšku tak se pomalu začíná objevovat první sníh v trávě. Taky jemný déšť se přeměňuje na sněžení. Zastavujeme na jídlo a na chvíli se ukázalo údolí, kterým jsme vylezli.

S přibývající výškou přibývá sněhu. Vstupujeme do Národního Parku Vysoké Taury.

Ve 14 hod přicházíme na chatu Studlhutte 2803m a ubytováváme se na palandách ve společných noclehárnách. Cena za noc je 200 šilinků , Alpenverein 100 šilinků (zase jsem ušetřil :-)). Venku začíná solidně fučet a my jdeme vařit ven za chatu do závětří. Solidně sněží. Je kolem nuly.